2015. október 1., csütörtök

048 - 80 évesen leszel te csak intelligens

Sríla Prabhupada Uvaca 48
80 évesen leszel te csak intelligens
1973. augusztus
Bhaktivedanta Manor, Anglia

Amikor már vagy egy éve masszíroztam naponta Sríla Prabhupadát, úgy éreztem, meglehetősen hatékony lettem.

- Csodálatos hely a Manor - mondta Sríla Prabhupada - és ha süt a nap, nincs is ennél jobb hely.

Ahogy máskor is, Sríla Prabhupada egy gyékényszőnyegen ült a fényesre polírozott fapadlón. Két üveg állt mellette. A nagyobbikban mustármag olaj volt, a kisebbikben pedig szantálfa olaj. A nap ragyogó sugarai keresztülszűrődtek az ablakokon, és Sríla Prabhupada aranyló színe sugárzóan fényes volt. Én Ő Isteni Kegyelme mögött ültem, és a fejét dörzsöltem, hűsítő hatása végett a szantálfa olajjal. Miután úgy 15 percig masszíroztam a fejét, áttértem a hátára. A testére mustármag olajat használtam, így felkaptam az üveget, hogy egy kicsit a kezembe öntsek az olajból.

Sríla Prabhupada többször is mondta: "Olyan erősen masszírozd a hátam, ahogy csak tudod." És komolyan is gondolta. Elképesztő volt! Az egész testsúlyomat és minden erőmet bevetettem a háta masszírozásába, s tettem ezt vagy fél órán át, esetleg még tovább. De sosem mondta, hogy túl kemény lett volna. Olykor szándékosan erősebben csináltam, azt gondolván, biztos van valamiféle határa annak, amennyire erősen szereti. De sosem tapasztaltam efféle határt. Sríla Prabhupada tökéletesen nyugodtan üldögélt - ahogy ő hívta - eme "passzív birkózás" alanyaként. Sosem kellett kitámasztania magát, hogy ellensúlyozza az erőmet. Mindig élvezte a masszázst, s ez alól ez a nap sem volt kivétel. Aztán felálltam, és pozíciót váltottam.

Ahogy egyet jobbra léptem, hogy Sríla Prabhupada mellkasát masszírozzam, véletlenül felrúgtam a mustármag olajas üveget. Ő Isteni Kegyelme többször figyelmeztetett, hogy mindig tegyem vissza a kupakot az üvegre. Sajnálatos módon ezt nem mindig tettem meg. S ez alkalommal meg kellett fizetnem érte.

- Te ostoba - kiáltott rám nyomban. - 80 évesen leszel te csak intelligens. Menj, szerezz egy csészét!

Kirohantam a szobából és egy rozsdamentes acél katorival tértem vissza.

- Rendben - mondta Sríla Prabhupada. - Tedd a kezed az olajba, aztán simítsd le róla az olajat a csészébe.

Ott ültünk mindketten, míg a padlón lévő összes olaj a fém csészébe nem került.

- Most ezt az olajat használd a hátralévő masszázshoz - mondta.

Sríla Prabhupada sosem pazarolt el semmit.

Ahogy folytattam Sríla Prabhupada masszírozását, a légkör szinte túl csendesnek tűnt. Éreztem, hogy dühös rám az ostobaságom miatt. Aztán elkezdtem azon gondolkodni, vajon mit mondhatnék, hogy enyhítsem az elkövetett sértést. Folyton-folyvást ezen töprengtem. Végül összeszedtem minden bátorságomat.

- Nagyon köszönöm, Sríla Prabhupada - mondtam. - Azt hittem, sokkal tovább fog tartani számomra, mire intelligens leszek.

Sríla Prabhupada hangosan felnevetett.

- Igen - mondta. - Ez egy régi indiai kifejezés arra, amikor valaki valami ostobaságot csinál: "80 évesen leszel te csak intelligens!"

Sríla Prabhupada tiszta bhakta volt és Krsnát kötelezi, hogy betartsa bhaktája adott szavát. Nekem nincs ugyan esélyem arra, hogy Krsna-tudatos legyek, de ha sikerül elérnem a 80 éves kort, teljesen bizonyos vagyok benne, hogy végre intelligens leszek. S mivel Krsna-tudatosnak lenni az igazi intelligencia, imádkozom, hogy elérhessem a 80 évet, s akkor végre megfelelhessek az én szeretett Sríla Prabhupadám várakozásainak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése