2015. október 29., csütörtök

070 - A Kali yuga gépei; Ugra karma

Sríla Prabhupada Uvaca 70
A Kali yuga gépei; Ugra karma
1973. április
Zürich, Svájc

Miután már két napja abban az országban tartózkodtunk, mely a minőségi időmérő szerkezeteiről híres, Syamasundara megajándékozta Sríla Prabhupadát egy digitális órával, mely csúcskategóriás darabnak számított a karóra-gyártásban. Nagyon modernül festett. Kerek lapja teljesen fekete volt, kivéve azt a néhány másodpercet, amikor egy kis gombot megnyomtak rajta, s az idő piros színnel kivetítve jelent meg rajta. Roppant újszerű volt. Sríla Prabhupada közönyösen tette fel az órát, s a titkára mutatta meg neki, hogy kell használni. Elmagyarázta, hogy az idő megtekintéséhez jobb kézzel meg kell nyomni az óra oldalán található gombot, s akkor láthatóvá válik az idő. Nem tartott sokáig, hogy Sríla Prabhupada értékelje a legújabb technológiát.

- Tehát most egy helyett már két kezemre is szükség lesz ahhoz, hogy megtudjam, mennyi az idő - mondta.

1974. augusztus
Krsna Balarama Mandir
ISKCON Vrndavana, India

Július 24-én, 7 havi távollét után, ismét csatlakoztam Sríla Prabhupadához. Míg távol voltam, megnősültem, és szert tettem némi anyagi javakra. Egyik új szerzeményemet, egy elektromos borotvát, Indiába is magammal hoztam.

Egyik reggel, Srímad-Bhagavatam lecke közben Sríla Prabhupada beszélt az "ugra karmáról".

- Egy pengével nagyon egyszerűen borotválkozhatunk - mondta. Addig nincs nehézség, ám azután jönnek a bonyodalmak. Kell elektromosság. Zaj van, és ha eltörik, nem tudsz borotválkozni. Az emberek azért, hogy egy kis problémát megoldjanak, annyi másikat csinálnak helyette.

Közvetlenül nekem sosem mondott semmit, mégis tudtam, arra utalt, amikor egy órával korábban a szolga lakrészben borotválkoztam, s ezzel zavartam őt.

1974. november
ISKCON Juhu
Bombay, India

Amikor meghallottam Sríla Prabhupada csengőjét, besiettem hozzá a konyhából, ahol épp azzal voltam elfoglalva, hogy friss zöldséglevet készítsek magamnak a préssel, amit Pallika devi szerzett nekem.

- Mi ez a hatalmas zaj? - kérdezte Sríla Prabhupada dühösen.
- Facsarógép, Sríla Prabhupada - feleltem idegesen. - Elkezdtem friss ivóleveket inni, mert Indiában nagyon nehéz megőriznem az egészségemet. Azt gondoltam, a friss ivólé segíthet. - Ám ő továbbra sem tűnt valami megértőnek.
- Ennyi zaj - mondta. - Hogyan koncentráljak így? Mi szükség erre a zavargásra?

Egyetértettem, hogy ostobaság volt, és megígértem, hogy abbahagyom a használatát. Egy óra múlva Sríla Prabhupada ismét csengetett. A nappalija felé tartva, az imént történtek immár teljesen kimentek a fejemből. Ő együttérzően rám nézett, és azt mondta:

- Ha ezek a friss levek segítenek, hogy egészséges maradj, akkor rendben van, folytasd. Fontos, hogy egészséges legyél, és folytatni tudd a szolgálatodat. Nem zavar.

Ismét elöntött a boldogság, tudva, mennyire törődik velem Sríla Prabhupada. Most azonban már szégyellem magam. Köztudott, hogy Indiában úgy lehet megőrizni az egészséget, hogy evés előtt megfőzik a zöldségeket és meghámozzák a gyümölcsöket, így elkerülve a különféle organizmusokat. Sríla Prabhupada, te elviselted az ostobaságomat. S mindezeken túl, még akkor is magad mellett tartottál, amikor a gépemmel oly sok bosszúságot okoztam. Kérlek, bocsáss meg a balgaságomért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése