2015. október 3., szombat

050 - Holnap neked kell szolgálnod Yamuna devit

Sríla Prabhupada Uvaca 50
Holnap neked kell szolgálnod Yamuna devit
1972. október 15.
Radha-Damodara Templom
Vrndavana, India

Ekkortájt én főztem Sríla Prabhupadának, valamint masszíroztam transzcendentális testét naponta, 5 héten át. Sosem értettem, hogy részesülhettem ilyen hatalmas szerencsében, ám egy nap valami új dolog történt, mely megváltoztatta Ő Isteni Kegyelmének végzett szolgálatomat. Yamuna devi ott volt Sríla Prabhupada konyhájában, és épp az ebédjét készítette. Ez fő feladataim egyike volt, elvégre Ő Isteni Kegyelme két napon át tanított Dallasban, hogy használjam a főző edényét!

Aznap, miután megmasszíroztam Sríla Prabhupadát, megfürödtem és felöltöztem. Mivel nem kellett ebédet főznöm, nem tudtam, mihez kezdjek, így elkezdtem a templom körül sétálni. Sosem jártam még azon a területen, és elég elveszettnek éreztem magam, mind a szolgálatomban, mind Indiában. Nagyon más volt Vrndavanaban lenni. Próbáltam értékelni azon jószerencsémet, hogy Krsna otthonában lehetek az Ő tiszta bhaktájával.

Végül Sríla Prabhupada konyhája felé vettem az irányt. Miután beléptem, hódolatomat ajánlottam. Sosem gondolkodtam el azon, milyen sértő lehetett eme szabados viselkedésem. Sríla Prabhupada ott ült, és épp prasamot tisztelt. Pontosan azon a helyen ült, ahol éveken át a világ Krisna-tudattal való meghódítását tervezgette. Gyönyörű pillantással nézett fel, s kérdezte:

- Nos, ettél már?
- Nem - feleltem - csak lefürödtem.
- Ó, akkor még nem tiszteltél prasadamot - felelte Sríla Prabhupada elbűvölően. - Yamuna, állíts össze neki egy tányér prasadamot.
- Nem, nem szükséges - feleltem. - Várok, míg be nem fejezted.
- Dehogyis. Ülj le, és egyél - mondta.

Amilyen gazember voltam, boldogan engedelmeskedtem az utasításának. Ez volt életem egyik legédesebb pillanata. Sríla Prabhupadával közösen tiszteltem meg a prasadamot. Csak mi ketten. Vrndavanaban. A Radha-Damodara Templomban. A tiszta bhakta kegye igazán végtelen.

Nem voltam felkészülve arra, ami ezután következett. Miután megízleltem Yamuna devi főztjét, ráébredtem, hogy még soha azelőtt nem ettem prasadamot. Arra is rájöttem, hogy még soha nem főztem semmit, ami alkalmas lett volna arra, hogy felajánlják. Yamuna devi az Úr egy felhatalmazott bhaktája volt, akit azért küldtek ide, hogy pazarul megetesse Sríla Prabhupadát. Minden egyes preparáció hihetetlen volt. Tökéletes chapatikat készített. A subjik íze olyan volt, mintha csak a lelki világból jöttek volna. Sríla Prabhupada mellett ülve rájöttem, mekkora kárt okoztam azzal, hogy én főztem számára. Időnként azt mondta, hogy "jó Amerikai prasadamot" főztem. Ekkor megértettem, mit értett ez alatt. Yamuna főztje olyan transzcendentális volt, hogy olybá tűnt, mintha még soha azelőtt nem ettem volna.

- Na, ízlett? - kérdezte Sríla Prabhupada, amikor befejeztük.
- Igen, Sríla Prabhupada - feleltem lelkesen. - Nagyon is.

Elmosolyodott, és azt mondta:

- Tehát, mivel ma ő készített neked ebédet, holnap neked kell főznöd rá. Ez a védikus szokás. Ma ő tett neked szolgálatot, holnap neked kell szolgálnod őt.
- Ó, igen, Prabhupada - feleltem.

Más alkalmakkor azt mondta Sríla Prabhupada:

- Az embernek mindig készen kell állnia arra, hogy szolgáljon másokat, nem lehet mindig csak elfogadni mások szolgálatát. Prabhunak hívtok másokat, de a prabhu mestert jelent. Hogy lehet szolgálatot elfogadni a mesteredtől? Szolga vagy, és prabhunak hívsz másokat, és mégis oly sok szolgálatot fogadsz el a mestereidtől. Tehát, ha én prabhunak hívlak, az azt jelenti, hogy szolgálatot kell végeznem. Ez kell legyen a hozzáállás, hogy én mindenki szolgája vagyok, hiszen mindenkit prabhunak hívok.

Végül soha nem főztem Yamuna devinek. Nem lett volna szolgálat. Lemondás lett volna számára, hogy megegye az én "amerikai prasadamomat". Mataji, kérlek, bocsáss meg, amiért elfogadtam a szolgálatodat. Sríla Prabhupada, kérlek, bocsáss meg, amiért nem követtem az utasításaidat. Imádkozom, hogy képes legyek olyan szakértelemmel szolgálni a lelki tanítómesteremet, akár egy olyan meghódolt lélek, mint Yamuna devi dasi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése