2015. október 30., péntek

071 - Lehet, hogy nekem is sárgaságom van

Sríla Prabhupada Uvaca 71
Lehet, hogy nekem is sárgaságom van
1972. december
Ahmedabad, India

Egy alkalommal nagyon gyengének és lázasnak éreztem magam Sríla Prabhupada leckéje közben. Aztán a fejem egyszer csak lebukott és elbóbiskoltam. Sríla Prabhupada abbahagyta a leckét.

- Kelj fel! - mondta nekem. - Ha alvásra van szükséged, menj és aludj.

Keményen próbálkoztam, hogy hátamat egyenesen, fejem pedig felemelve tartsam a lecke hátralevő részében. Nem emlékszem, hogy valaha ilyen betegnek éreztem volna magam. Később mondtam is Sríla Prabhupadának:

- Nem értem, mi történhetett. Sosem betegszem meg. Évek óta nem voltam beteg.

Sríla Prabhupada meglepettnek tűnt.

- Valóban? Ez remek! - mondta. - Betegnek lenni és nehézségekkel küzdeni az élet természetes velejárója. Nagyon szerencsés vagy.

Két héttel később, Bombayben, egy reggeli séta alkalmával a nap fényesen ragyogott. Syamasundara Dasa a szemembe nézett és nevetett.

- Fiú, sárgák a szemeid - mondta. - Sárgaságod van.

Végül megértettem az elmúlt hetek gyengeségét. Most, hogy meglett a diagnózis, még rosszabbul éreztem magam. Később bevonszoltam magam Sríla Prabhupada szobájába és a hódolatomat ajánlottam.

- Sríla Prabhupada, sárgaságom van - mondtam aggodalommal teli hangon.

Meglepetten rám nézett és kérdezte:

- Ó, mik a tünetek?
- Sötét a vizeletem - magyaráztam. - Nincs étvágyam és nagyon gyengének érzem magam.
- Hmmm... - mondta mosolyogva. - Lehet, hogy nekem is sárgaságom van.
- Tamal Krsna Maharaja és a többi bhakta azt javasolta, lehet, hogy jobb lenne, ha nem én főznék neked, mert a sárgaság nagyon ragályos - folytattam. - Még az is veszélyes, ha megérintem a tányérodat vagy elkészítem az ételedet.
- Nem, minden rendben - mondta Sríla Prabhupada. - Folytasd csak a főzést. Nem kell aggódnod emiatt.

Sríla Prabhupada kegyéből folytathattam a kötelességeimet, jártam a reggeli sétákra, masszíroztam őt és főztem, végig a betegségem alatt.

1873. november
ISKCON Delhi

Egy évvel azután, hogy felépültem a sárgaságból, Sríla Prabhupada titkára, Brahmananda Maharaja kapta el. Mivel ez hírértékű dolog volt, elhatároztam, hogy elmondom Sríla Prabhupadának.

- Sríla Prabhupada - mondtam. - Brahmananda elkapta a sárgaságot.

Sríla Prabhupada meglepettnek tűnt.

- Ó, mik a tünetek? - kérdezte.

Elfelejtettem, hogy egy évvel korábban ez a beszélgetés egyszer már lezajlott, így ismét felsoroltam a tüneteket. Kitaláltátok! Sríla Prabhupada azt mondta:

- Hmmm... Lehet, hogy nekem is sárgaságom van.

Végül, miután Sríla Prabhupada újra ugyanezt a mondatot mondta, felfogtam. Egy évig tartott rájönnöm. Sríla Prabhupada hihetetlen volt. Mindenre emlékezett, ami a tanítványaival történt, és mindig megtalálta a tökéletes pillanatot a megemlítésére. Én magam olyan keményfejű voltam, hogy a vicce elszállt a fülem mellett. A yoga-maya potencia nagyon erős volt körülötte. Fogalmam sem volt, kivel vagyok épp. Ez volt a szerencsém, különben nem tudtam volna végrehajtani a szolgálatomat a tisztelet és a félelem miatt. Én azt spekuláltam ki, hogy Sríla Prabhupada azt mondta, rajta is megmutatkoztak az általam leírt tünetei a betegségnek, ám mivel ő transzcendentális, folytatta az odaadó lelki életét a sok fájdalmas nehézség ellenére.

Sríla Prabhupadának nem volt sárgasága, de maga is megtapasztalta a tüneteket. Megmutatta, hogy az öregedéssel - amit immár én magam is kezdek megtapasztalni - a testen mindenféle fájdalom lesz úrrá, az energiaszint pedig lecsökken. Sríla Prabhupada megmagyarázta, hogy nem valami jó érzés gyengének lenni, megbetegedni vagy fájdalmat tapasztalni. Ám amikor nem érezzük ezeket a dolgokat, az nagyon jó. Bemutatta, hogyan lehetséges nem hatása alá kerülni a test korlátainak.

Sríla Prabhupada, amikor karanténban voltál, mert nem voltál beoltva sárgaláz ellen, azt mondtad:

- Mit gondoltak? Hogy elkaphatom a sárgalázat? Annál, aki 100%-ig le van foglalva Krsna szolgálatában, még a kérdése sem vetődhet fel az anyagi beszennyeződésnek. Azt nem fertőzheti meg semmiféle betegség.

Sríla Prabhupada, imádkozom, hogy megfertőzzön az irántad érzett szeretet, hogy 100%-ig le lehessek foglalva a te odaadó szolgálatodban. Kérlek, adj nekem halvány bepillantást transzcendentális helyzetedre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése