2015. október 28., szerda

069 - A gép megette a szalagot; WC tesztelés csapáti tésztával

Sríla Prabhupada Uvaca 69
A gép megette a szalagot; WC tesztelés csapáti tésztával
1975. június
ISKCON Honolulu

Egyik reggel a legszokatlanabb dolgot tette Sríla Prabhupada. Hajnali 1:30 körül behívott a szobájába. Sríla Prabhupada rendszerint elkerült, hogy biztos lehessen benne, nem zavar alvás közben. Néhány helyen, mint például a Krsna-Balarama Mandir, keresztül kellett mennie a szolga lakrészen, hogy a mellékhelyiséget használhassa, s én ilyenkor - csoszogó léptei hallatán - minden alkalommal felébredtem, ahogy elhaladt a fejem mellett. Ösztönösen a hódolatomat ajánlottam. Időnként ez megzavarta, és csak annyit mondott:

- Nem, nem, pihenj csak.

Egy reggel aztán hajnali 1:30 körül behívott. Félig még aludtam, amikor a szobájába léptem és a hódolatomat ajánlottam. Fejemet felemelve Sríla Prabhupada gyönyörű, gyermeki mosolyának látványa fogadott. Valamint egy kupac kazetta az asztalán. Miközben fordított, a felvevő valahogy elromlott. Nem tudom, mi történhetett, de mindenütt kazetták voltak. Magyarázatot nem adott. Transzcendentális mosollyal így szólt:

- Nézd, mit csinált a gép. Meg tudod javítani?

A következő fél órában kézzel csévéltem vissza a szalagot a kazettába, és tettem be az Uher Diktafonba. Mikor befejeztem ezt a transzcendentálisan unalmas feladatot, szeretettel teli hangon mondta:

- Rendben, menj aludni.

>>>>>> O <<<<<<

Új Navadvipa pedig egy nagyon egyedi kedvtelés helyszíne lett. Amikor megérkeztünk, és Sríla Prabhupada a lakosztályában lévő mellékhelyiségbe ment, a WC nem akart lefolyni. Egy bhakta, akinek volt némi duguláselhárító tapasztalata, jött és megjavította. Elmagyarázta Sríla Prabhupadának, hogy mivel a lefolyóját már rég nem használták, nem működött megfelelően.

- Tehát most már működik? - kérdezte Sríla Prabhupada.
- Ó, igen, Prabhupada. Jól működik - felelte a brahmacari.

De Sríla Prabhupada még nem volt meggyőzve.

- És honnan tudod, hogy működik? - kérdezte.
- Lehúztam, és lefolyt a víz - felelte a brahmacari.

Sríla Prabhupada azonban nem volt elégedett ezzel a válasszal.

- Menj a konyhába, és kérj egy kevés csapáti tésztát - utasította Sríla Prabhupada. - Csinálj belőle kis labdákat, és dobd a WC-be. Ha lehúzva lemennek, akkor már biztosan tudni fogjuk, hogy működik.

A fiatal brahmacari végrehajtotta Sríla Prabhupada utasításait, és mindannyian örömmel hallottuk, hogy minden rendeltetésszerűen működik.

Sríla Prabhupada, veled lenni sosem volt unalmas. Megmutattad nekem, hogy nem szabad megelégednünk mások szavaival. Gyakran mondtad: "A puding próbája az evés." Imádkozom, hogy egy nap végezhessek számodra valami hasznos szolgálatot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése