2015. november 9., hétfő

078 - Śrīla Prabhupāda öltöztetése

Śrīla Prabhupāda Uvāca 78
Śrīla Prabhupāda öltöztetése
1973. december
ISKCON Los Angeles

Téli látogatása alkalmával nagyon hideg volt Los Angelesben, a hőmérséklet időnként 40 fokra is leesett. (Megj: ez valószínűleg Fahrenheit, mely 4 Celsius foknak felel meg.) Ez az időjárás azonban lehetővé tette, hogy egy kicsit több szolgálatot végezhessek Śrīla Prabhupāda számára.

Bármily hideg volt is, Śrīla Prabhupāda mindig elment a reggeli sétájára. Ám a nagy hidegben hosszú alsóruhát és zoknikat viselt. Śrīla Prabhupāda nagyra értékelte segítségemet a felhúzásukban.

Először fogtam a hosszú, termó alsóruháját, természetesen sáfrány színűt, és miközben Śrīla Prabhupāda - dhotiban és kurtában - az ágyra ült, felhúztam őket a lótuszlábára, egyszerre egyet, egészen a térdéig húzva. Míg ő továbbra is ott ült, sáfrány színű zöknikat adtam azokra a gyönyörű, puha lótuszlábakra. Ekkor Śrīla Prabhupāda felállt, és hosszú johns-át (Megj: ez valmiféle nadrágszerűség lehet) felhúzta egész a derekáig, dhotiját közben a helyén tartva. Ekkor, immár a segítségem nélkül, felvette sáfrány kardigánját, majd kiment a nappaliba, tilakot festett és elénekelte a Gayatri mantrát.

Ha más bhakták is voltak a szobában, ők is énekelték a Gayatrit. Általánosságában véve azonban ez nem volt valami jó ötlet, mert Śrīla Prabhupāda mindig hamarabb befejezte, mint a tanítványai. Ők pedig ekkor azon tanakodhattak, vajon mit tegyenek, brahminikus pózba fagyva a helyükön maradjanak, kihagyva, amint Guru Mahārājuk kisétál az ajtón, vagy sietősen felkeljenek, tekintetükkel próbálva követni Ő Isteni Kegyelmét. Élvezettel néztem végig ezt a vicces jelenetet. Bár minden templomban ugyanaz történt, sosem tudtam rávenni magam, hogy figyelmeztessem istentestvéreimet. Igazi gazember módjára úgy spekuláltam, hogy Śrīla Prabhupāda ugyanúgy élvezi nézni kétségbeesett tekintetüket, ahogy én.

A Gayatri mantra eléneklése után Śrīla Prabhupāda felállt, én pedig segítettem neki felvenni a sáfrány színű kapucnis kabátot. A pávatollak bolytokként lógtak a nyakánál. Ezt a kedvenc kabátját JayaSri dāsī készítette 1970-ben a Honolulu Templomban, mely éveken át utazta körbe a világot Śrīla Prabhupādával. Nem tudok elképzelni Ő Isteni Kegyelmén kívül mást, aki efféle kabátot viselhetne. Dicsőségesen festett benne.

Egy alkalommal, amikor Ausztráliába utazott, elkövettem azt a hibát, hogy nem csomagoltam be a kabátot, mert nem tudtam, milyen hideg lesz.

- Miért nem hoztad a kabátomat? - kérdezte Śrīla Prabhupāda.

Csak álltam ott, szótlanul. Olyan mérges volt rám, hogy még csak nem is kiabált. A titkára küldette utánunk.

A kabátja begombolása után Śrīla Prabhupāda a bejárati ajtó felé tartott. Én általában a cipőjével és a botjával vártam őt. Miközben botját megfogta, jobb lábfejét felém nyújtotta, melyet a vászoncipőjébe csúszttattam, egy cipőkanál segítségével, amit mindig magunkkal hordtam. Aztán következő lépésével másik cipőjét is a lábára húztam, még mielőtt az földet ért volna. Mindezt egyetlen gördülékeny mozdulattal tette. Gazdaságossága a mozdulatok terén egyszerűen lenyűgöző volt. Egyszer-kétszer átengedtem egy-egy lelkes tanítványnak ezt a legszentebb szolgálatot, ám amikor láttam, hogy Śrīla Prabhupāda kétkedve fogadja áhítatos, esetlen ügyetlenkedésüket, végül elhatároztam, hogy megtartom magamnak ezt a szolgálatot.

A gopik azért imádkoznak, hogy az Úr Kṛṣna fuvolája lehessenek, s mindig az Ő lótusz ajka közelében lehessenek. Én azért imádkozom, hogy Śrīla Prabhupāda cipőkanala lehessek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése