2015. november 4., szerda

075 - Mi a probléma?

Śrīla Prabhupāda Uvāca 75
Mi a probléma?
1971. július 19.
ISKCON Brooklyn, New York


1971 áprilisában költöztem be a pittsburghi templomba. Még azon év júliusában néhányunkat elvitt a brooklyni templomba Kīrtanānanda Mahārāja, hogy első avatást kapjunk. Talán mondanom sem kell, mindannyian roppant izgatottak voltunk.

Mivel akkor Kīrtanānanda Mahārāja szolgája voltam, lehetőségem nyílt lecke közben Śrīla Prabhupāda Vyasasanaja közelében helyet foglalni. Az avatásom napja volt életemben az első alkalom, hogy örök lelki tanítómesterem személyes társulását megkaphattam. Olyan perc volt az, amit soha nem feledek el. Kivételes kisugárzása volt. Minden rezdülését figyeltem. A kirtan extatikus volt. Mire véget ért az éneklés, a templomszobában vagy 100 fok lehetett. (Megj: ezt valószínűleg Fahrenheitben értette, ami kb. 38 Celsius foknak felel meg.)

Bhakták százai préselődtek a templom szobába, és próbáltak a lehető legközelebb kerülni Śrīla Prabhupādához. A kirtan után egyszerre borultunk le, hogy a hódolatunkat ajánljuk. Ettől még szűkösebbé vált a hely. Én előbb keltem fel a mögöttem lévő bhaktánál, s hátsómat véletlenül a fejének érintettem. Ettől összerezzent, és igen gyorsan felkelt, ami meg engem nyomott előre nagy erővel, éppen Śrīla Prabhupāda Vyasasanajának oldalához. Kezeim és fejem épp a jobb oldalán landoltak.

- Mi a probléma? - kérdezte.

Visszahátráltam a padlóra, s képtelen voltam arra, hogy akár egyetlen szót kinyögjek.

Śrīla Prabhupāda, gyakran hallottalak, amint azt kérdezted, "Mi a probléma?" Amikor ezt a kérdést feltetted, te tudtad, hogy nem tudunk válaszolni, mert te kegyesen elhárítottál eme folyamat elől minden akadályt.

- Ez a folyamat olyan egyszerű - magyaráztad. - Csak énekeld a Hare Krsnát és légy boldog. Ha 16 kört énekelsz, és követed a négy szabályozó elvet, akkor még ennek az életnek a végén hazamész, vissza Istenhez.

Minden dicsőséget Śrīla Prabhupādának!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése