2016. január 14., csütörtök

105 - Prabhupāda örömet szerez a tanítványának; Betegség a szantálfa olaj masszázs után

Śrīla Prabhupāda Uvāca 105
Prabhupāda örömet szerez a tanítványának; Betegség a szantálfa olaj masszázs után
1973. február 19-24
ISKCON Auckland, New Zealand

Siddha Swarupának kezdetektől fogva igen egyedi kapcsolata volt a Kṛṣṇa-tudat Nemzetközi Szervezetével. Azelőtt, hogy Śrīla Prabhupādaval találkozott volna, "guru" volt, aki aztán meghódolt Ő Isteni Kegyelmének, magával hozva néhányat saját "tanítványai" közül. Sok ISKCON bhakta számára nehézséget okozott elfogadni Siddha Swarupa kivételezett helyzetét. Ennek következtében az ISKCON némely tagja nem igazán jött ki vele, és az érzés kölcsönös volt.

Siddha Swarupa igen sok társulást kapott Śrīla Prabhupādatól, s Ő Isteni Kegyelme bátorította őt, hogy terjessze az Úr Caitanya sankirtana mozgalmát.

- A GBC útmutatásai alapján tevékenykedj - mondta neki Śrīla Prabhupāda. - De ha az nem működik, akkor dolgozz közvetlenül nekem.

Számomra teljesen világos volt, hogy Siddha Swarupa igen nagy szeretetet érzett Śrīla Prabhupāda felé, amit Ő Isteni Kegyelme is viszonzott.

Egy reggel, Aucklandban, Siddha megajándékozta Śrīla Prabhupādat egy nagy, alumínium palacknyi Mysore szantál olajjal, épp azelőtt, hogy elkezdtük volna Śrīla Prabhupāda masszírozását.

- Kérlek, használd ezt a szantál olajat az egész tested masszírozására - mondta Siddha.
- Nem - felelte Śrīla Prabhupāda. - A szantál olaj a fej hűtésére szolgál, csak a mustármag olaj való a test többi részére.

Siddha Swarupa nem értette az ayurvédikus jelentőségét mindannak, amit Śrīla Prabhupāda mondott. Pusztán szeretetből azt akarta, hogy a lehető legjobb olajat használjuk Śrīla Prabhupāda masszírozásához.

- Kérlek, Śrīla Prabhupāda, csak most az egyszer! - kérlelte Siddha kitartóan.

Látván Siddha Swarupa eltökéltségét, azért, hogy örömet okozzon neki, Śrīla Prabhupāda vonakodva bár, de belement a dologba. Aznap én masszíroztam Śrīla Prabhupāda egész testét a szantálfa olajjal, s Siddha boldogan figyelte.

Mint mindig, Śrīla Prabhupāda ezúttal is megfürdött a masszázs után, majd megtisztelte az ebéd prasadamot és lepihent. Pihenője után hívatott engem. A szobájába siettem, és a hódolatomat ajánlottam.

- Nem érzem jól magam - mondta nagyon komolyan. - Szerintem a masszázs miatt lehet. A szantál olaj túlságosan lehűtötte a testemet.

Elöntött a csalódás, amiért nem vigyáztam kellőképpen Gurudevámra. Mindig a mustár olaj természetes melegítő tulajdonságát használtuk Śrīla Prabhupāda aranyló testére. Én értettem az egészségügyi hatását Ő Isteni Kegyelme teste melegen tartásának. Śrīla Prabhupāda általában nem hagyta, hogy az egészségügyi problémák megzavarják az odaadó szolgálatát. Ritkán ment ágyba, amikor nem érezte jól magát - csakis akkor, ha a betegsége hetekig tartott. Sosem vett be aszpirint a fejfájására.

Az egyetlen változás, amit betegségei során Śrīla Prabhupāda napi ütemtervén tapasztaltam, az étkezését érintette. Továbbá, amikor Śrīla Prabhupāda nem érezte magát elég jól a fürdéshez, azt kérte, hogy olaj nélkül masszírozzam őt. Néhány alkalommal, amikor megfázott, kérte, hogy tegyek egy kis kámfort a mustármag olajba, és melegítsem meg az olajat.

- Melegítsd fel olyan forróra az olajat, amennyire csak tudod, úgy, hogy még képes legyél hozzáérni - utasított.

Figyelemre méltó, mennyi nehézséget eltűrt Śrīla Prabhupāda, azért, hogy örömet okozzon a tanítványainak. Tudta, hogy a szantálfa olaj használata bajt okozhat. Mégis, hogy elégedetté tegye a tanítványát, elfogadta. Egyértelmű, hogy Śrīla Prabhupāda mennyi nehézséget vállalt azért, hogy Guru Mahārāját elégedett tegye, ám a tanítványai örömére is hajlandó volt vállalni a problémákat. Arra törekedett, hogy biztasson minket odaadó szolgálatunkban, még akkor is, ha ez számára gondokkal járt.

Śrīla Prabhupāda, imádkozom, hogy egy nap talán megérthessem az utasításaidat, és a te vágyaidnak megfelelően szolgálhassalak, nem pedig saját szeszélyeimnek megfelelően. Kérlek, bocsáss meg nekem, amiért nem sikerült megvédenem téged. Tudtam, hogy nem jó ötlet a szantál olaj használata. El kellett volna magyaráznom Siddha Swarupának. Biztos megértette volna, hisz egyetlen vágya az volt, hogy örömet szerezzen neked.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése