2016. január 13., szerda

104 - Visszatérés Prabhupāda szolgálatába az esküvő után

Śrīla Prabhupāda Uvāca 104
Visszatérés Prabhupāda szolgálatába az esküvő után
1974. július 24.
ISKCON New Vrindavan

Január elején a feleségem és én New Dwarakából (Új Dwarakából) a venezuelai Caracasba utaztunk. Számomra csodás élmény volt. A feleségem és én voltunk az egyedüli avatott brahmanák a templomban, s így mi végezhettük a múrti imádat oroszlánrészét. Számos leckét tartottam, melyek általában "Prabhupāda nektár" leckékbe torkolltak. A leckéimet fordítani kellett, mivel spanyolul nem beszéltem, a bhakták többsége pedig nem beszélt angolul. Ám miután már néhány hónapja Caracasban voltunk, lecserélődött a templom vezetés, ezért úgy döntöttem távozom.

Philadelphiába utaztunk, a szülővárosomba, és pár hónapig édesanyám házában laktunk, én pedig pénzt kerestem, hogy visszafizethessem neki a repülőjegyeink árát. Míg ott voltam, Kuladri Dāsa telefonált New Vrindavanból (Új Vrindavanból), és arra kért, utazzam oda a feleségemmel. Végül beleegyeztem, és július elején megérkeztünk New Vrindavanba..

Családosként más volt az élet New Vrindavanban, mint amit korábban, brahmacārīként tapasztaltam. Saját szobám volt, és közel sem volt annyi szolgálatom, mint két évvel korábban. Mégis zúgolódtam a farmos élettel szemben, miután bejártam a világot és annak minden kontinensének templomaiban megtapasztaltam az odaadó szolgálatot.

Szerencsére jó híreket kaptam. Śrīla Prabhupāda július 18-24-ig, Janmāṣṭamī hetére, odalátogatott. Amikor 1973 decemberében felhagytam Śrīla Prabhupāda szolgálatával, Satsvarūpa Mahārāja lett a szolgája. Satsvarūpa Mahārāja személyesen szolgálta Śrīla Prabhupādat, több mint hét hónapon át, egészen addig, míg Ő Isteni Kegyelme 1974. július 15-én el nem hagyta New Dwarakat. Amikor Śrīla Prabhupāda megérkezett New Vrindavanba, Brahmānanda Mahārāja utazott vele titkárként, ám személyes szolgája nem volt. Mohón kaptam a lehetőség után, hogy New Vrindavanban való tartózkodása során főzhessek Śrīla Prabhupādara, és masszírozhassam őt. Életem újra értelmet nyert.

Egy nappal Śrīla Prabhupāda New Vrindavanból való távozása előtt, Brahmānanda Mahārāja megkérdezte, nem szeretnék-e ismét Śrīla Prabhupāda szolgája lenni. A nehézség az volt, hogy Ő Isteni Kegyelme visszatért Indiába. Nehéz döntés volt. Vonzott, hogy Śrīla Prabhupādat szolgálhassam. Ám taszított, hogy hat hónapig Indiában éljek - azon a helyen, ahol folyton betegeskedtem. A másik lehetőségem az volt, hogy feleségem mellett maradjak, aki hat hónapos várandós volt. Ebben az esetben New Vrindavan farmján maradtam volna dolgozni. Tanácstalan voltam, de végül úgy döntöttem, Śrīla Prabhupādaval tartok. Brahmānanda Mahārāja megkérdezte Śrīla Prabhupādat, szeretné-e, hogy ismét a személyes szolgája legyek.

- Igen, az jó lesz - mondta Śrīla Prabhupāda.

Śrīla Prabhupāda sosem kérdezte, mit csináltam az elmúlt hét hónap alatt. Sosem kérdezett a feleségemről. Nem mondta, hogy végre észhez tértem. Nem mondta, hogy hiányoztam, vagy hogy nehéz lett volna nélkülem. Sokat elárult a hallgatása.

Śrīla Prabhupāda lemondottságának dicsőségét mi sem bizonyította jobban, mint mindazon dolgok feltétel nélküli elfogadása, amit Kṛṣṇa adott vagy nem adott számára. Az, hogy Ő Isteni Kegyelmének volt szolgája vagy sem, nem számított. Sosem kért semmit saját maga számára. Śrīla Prabhupāda egyszer azt mondta, hogy egy ragaszkodásokkal teli ember ragaszkodásoktól mentesnek tetteti magát, ám a ragaszkodásoktól mentes személy előzékenyen, szeretettel teli módon viselkedik. Láttam, hogy szemléltette ezt a mindennapi életében Śrīla Prabhupāda. Annak ellenére, hogy ő tökéletesen elkülönült volt, Śrīla Prabhupāda mindnyájunkkal oly nagy szeretettel bánt.

Śrīla Prabhupāda szolgálatát úgy folytattam, mintha sosem hagytam volna abba. A mesterem volt, és mindig is az lesz, én pedig az ő örök szolgája. Ez egy örökké édes kapcsolat. Megértettem, hogy Śrīla Prabhupāda indokolatlan kegyéből engedte meg nekem az odaadó szolgálat végzését. Egyetlen képesítésem az ő szolgálatára irányuló vágyam volt. Imádkozom, hogy úgy folytathassam ezt a szolgálatot, mintha sosem hagytam volna el, még akkor is, ha örökké elesett vagyok.

Śrīla Prabhupāda, te feltétel nélkül adod a szeretetedet. Ezért választott téged az Úr Caitanya a Szent Név terjesztésére, szerte a világon, tekintet nélkül kasztra, hitvallásra, bőrszínre vagy nemre. Te vagy a legliberálisabb avatár.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése