2015. szeptember 28., hétfő

045 - A Bangkok reptéri fürdő

Sríla Prabhupada Uvaca 45
A Bangkok reptéri fürdő
Bangkok Repülőtér

Sríla Prabhupada kivételezés nélkül osztotta a kegyét. Ez a tiszta bhakta kedvessége volt. Egy Indiából nyugat felé tartó repülőút során volt egy két órás átszállásunk a bangkoki repülőtéren, és a tranzit zónában kellett várakoznunk.

- Szedd össze a dolgaimat - mondta Sríla Prabhupada. - Fürdeni megyek.

Elmentem a csomagfelvevőhöz, kinyitottam Sríla Prabhupada táskáját, és kivettem a lotáját, a törölközőjét és egy váltás tiszta ruhát. Pár perccel később visszatértem Ő Isteni Kegyelméhez.

- Hol van a mosdó? - kérdezte.

Együtt elsétáltunk a mosdóhoz, ám sajnálatos módon nem volt fürdéshez alkalmasan felszerelve. Sríla Prabhupadát azonban nem lehetett olyan könnyedén eltántorítani. Számára nem volt akadály.

A helyzetet felmérve odafordult hozzám és azt mondta:

- Rendben, akkor a mosdókagylóból fogok fürdeni.

Miután magára öltötte a gamsáját, lotájával újra és újra vizet locsolt a testére. Aztán megmosta szappannal, majd újra öblített. Ámulva néztem, ahogy felfrissítette magát. Transzcendentális hatással volt minden körülötte zajló eseményre.

A gondnok a mosdó sarkából leste mindezt. Zavartan figyelte, amint plusz munkát csinálnak neki. Fogalma sem volt arról, hogy egy paramahamsa áldásában részesült. Sríla Prabhupada indokolatlan kegyéből pujari feladat végzésére kapott lehetőséget.

Amikor befejezte, adtam egy törölközőt Sríla Prabhupadának. Megszárítkozott és tiszta dhotit, kurtát vett fel. A gondnok odajött hozzám, miközben indultunk kifelé. Bár fogalmam sem volt, mit mond, tudtam, hogy panaszkodik. Sríla Prabhupada nevetett.

- Sríla Prabhupada - mondtam, miközben sétáltunk kifelé. - Azt hiszem, kissé bosszús lehetett.
- Hát - felelte Sríla Prabhupada - muszáj volt fürdenem. Már nagyon fáradt voltam.

Sríla Prabhupadával utazni mindig hihetetlen kaland volt. Sosem érezte szükségét, hogy bármiféle szociális konvencióhoz igazodjék. A repülőkön akkor is használta a mellékhelyiséget, amikor a biztonsági öv lámpa égett. Evett prasadamot, amikor nem lehetett lehajtani a tálcákat. Ha bárki bármit mondott neki, azt figyelmen kívül hagyta. Ekkor rendszerint hozzám fordultak.

- Én nem tudom megállítani - vontam vállat.

Végül belátták, nem érhetnek fel egy Vaikuntha személlyel, és elsétáltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése