2015. szeptember 22., kedd

039 - Gazdaságosság

Sríla Prabhupada Uvaca 39
Gazdaságosság
1972. szeptember 15.-1972. október 28.
ISKCON Bombay

Sríla Prabhupada számára az volt a legnagyobb öröm, ha Krsnáról és társairól beszélhetett napi 24 órában. Nagyra értékelt minden lehetőséget, amikor csak alkalma adódott a Krsna-tudatos filozófiáról beszélmi. Ez azonban éles kontrasztban állt azzal, milyen szűken bánt a szavakkal, amikor saját testfenntartásáról volt szó. Extatikus volt ez a kettősség.

Sríla Prabhupada ebéd után minden nap rövid pihenőt tartott. Miután felkelt, Ő Isteni Kegyelme átsétált a nekem kijelölt területen, hogy a fürdőbe jusson. Gyakran én is pihentem. Amint meghallottam csoszogó lábainak édes hangját, felkeltem és a hódolatomat ajánlottam.

- [Dab]* - mondta Sríla Prabhupada mély hangon, amint elsétált mellettem.

Az folt a feladatom, hogy ekkor kimenjek a konyhába, meglékeljek egy kókuszdiót, s miután egy arany szívószálat betettem a nyílásba, az édes vizet az asztalára tegyem. Ez volt a napi rituálé. Minden nap, amikor meghallottam a [dab]* szót, ugyanaz az extatikus alkalom következett.

Különösképp Vrndavanaban, Sríla Prabhupada gyakran büszkélkedett a vendégeknek azzal, hogy a szolgája milyen gyorsan meg tudja főzni az ebédet.

- Srutakirti - mondta. - Képes megfőzni az egész ebédemet - rizst, dhalt, chapatit és 3-4 subjit - mindössze 45 perc alatt. - Aztán rám nézve megkérdezte - Nem így van?

- Igen, Sríla Prabhupada - helyeseltem. - És miközben fő az étel, meg is masszírozlak.

Ekkor, elkerekedett szemekkel folytatta:

- Látjátok? 45 perc leforgása alatt minden testfenntartó feladat... befejezve. Ez a Krsna-tudat. Amennyire csak lehet, csökkentjük a testfenntartással kapcsolatos feladatokat, s így még több idő marad az odaadó szolgálatra.

Egy másik példa, mely jól illusztrálja Sríla Prabhupada minimális erőfeszítésre törekvő hatékonyságát, a lakrészében zajlott. Sríla Prabhupada szavak nélkül utasított engem. A szobájában ülve felnézett a mennyezeti ventilátorra. Ha be volt kapcsolva, azt jelentette, le kell kapcsolni. Ha le voltak kapcsolva, azt jelentette, fel kell kapcsolni. Máskor az üvegajtókra nézett. Ha a függöny nyitva volt, bezártam. Ha zárva volt, kinyitottam.

- Ilyen az elsőosztályú szolga - mondta Sríla Prabhupada. - Kérés nélkül végrehajtja a szolgálatát. A másodosztályú szolga olyan, hogy ha kéred, megteszi. A harmadosztályú szolgát viszont ha megkéred is, húzódozva teszi meg, vagy egyáltalán meg se teszi.

Imádkozom, hogy hallhassam a csoszogását, láthassam a pillantását, hallhassam a szavait, és a lehetőségért, hogy életről életre szolgálhassam őt. Sríla Prabhupada az Acarya.

Jai Srila Prabhupada!

*Megj: Sajnos ehhez a szóhoz nem találtam semmiféle ideillő jelentést.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése