2015. augusztus 28., péntek

014 - Játékpisztolyok

Sríla Prabhupada Uvaca 14
Játékpisztolyok

Épp reggeli masszázst csináltam Sríla Prabhupadának.

Sríla prabhupada gyakran mesélt a gyermekkori kedvteléseiről. Az egyik történet arról szólt, amikor nagyon kis fiúként az édesanyjával sétált a piacon. Sríla Prabhupada meglátta a játékpisztolyokat.

- Megláttam a pisztolyokat, és azonnal kellettek - mondta.

Majd amikor az édesanyja nem akart venni neki, sírni kezdett.

- Jól van, jól van, veszek neked pisztolyt - csitítgatta az anyukája.

Sríla Prabhupada ránézett az egyik kezében tartott pisztolyra, majd a másik, üres kezére.

- Ebben nincs pisztoly - mondta. - Mindegyik kezembe kell egy.
- Nem - tiltakozott az édesanyja.

Ám Sríla Prabhupada már gyermekként is hatalmas eltökéltséggel bírt.

Ezt mesélve Sríla Prabhupada hozzátette:

- Ezen a ponton a földre vetettem magam az utcán, rúgkapálni kezdtem, fejemet a földhöz csapkodva.

"Hisztériaként" hivatkozott eme viselkedésére. A homlokán egy hegre mutatva így szólt:

- Ez a seb onnan való. Biztos voltam benne, hogy nekem két pisztoly kell. Így megvette nekem a másik pisztolyt. Ha akartam valamit, meg kellett szereznem - magyarázta. - Édesanyám mindig megvette. Különben elmondtam édesapámnak, aki nagyon bosszús lett édesanyámra, és mondta, hogy tegye meg, amit akarok.

Elmélkedő hangulatban hozzátette:

- Nem tudom, lehet, hogy az édesapám tudta.

Ebből a röpke kijelentésből azt a következtetést vontam le, hogy Sríla Prabhupada édesapja tisztában lehetett fia emelkedett helyzetével, vagyis hogy ő a Legfelsőbb Úr tiszta bhaktája.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése