2015. augusztus 24., hétfő

010 - Böjt

Sríla Prabhupada Uvaca 10
Böjt
1973, Sríla Prabhupada Vyasa-Puja
Bhaktivedanta Manor, Anglia

Körülbelül két és fél éve voltam brahmacari, és nyugtalan voltam. Sríla Prabhupada gyakran magyarázta, hogy a lelki fejlődéshez csökkenteni kell az alvást és az evést, ezért elhatároztam, hogy kihasználom a közelgő két böjti napot az evés csökkentésére. Amikor Janmastami éjszakáján megtörtük a böjtöt, nagyon keveset ettem. Alig ettem a következő délutánon is, Sríla Prabhupada Vyasa-Puja ceremóniáját követően, ahogy a következő napon is. Nem éreztem magam éhesnek, így feltételeztem, összeszűkült a gyomrom.

Másnap Sríla Prabhupada hívatott a szobájába.

- Nagyon beesett az arcod - állapította meg Sríla Prabhupada. - Nem érzed jól magad?
- Nem, Sríla Prabhupada, jól vagyok - magyaráztam. - Megpróbáltam visszafogni az étkezésemből.
- Mi ez az egész? - mondta Sríla Prabhupada. - Szolgálatod van! Nem csökkentheted az étkezésed, ez nevetséges! Masszíroznod kell, és oly sok más dolgot csinálni. Ne csökkents! Annyit kell enned, amennyit meg tudsz emészteni. Ennyit kell enned.

Meglepő módon, az első vele töltött 16 hónapom alatt, ez volt a második beszélgetésem Sríla Prabhupadával a prasadam fogyasztásommal kapcsolatban. Végül elhatároztam, hogy nem aggódom amiatt, mennyi prasadamot eszek.

Ő Isteni Kegyelmének nagyon kifinomult megfigyelőképessége volt, és mindig odafigyelt a mi jólétünkre. Mi magunk olykor nagyon elfoglaltak voltunk azzal, hogy saját módszereket agyaljunk ki a lelki fejlődésünkre, ám Sríla Prabhupada vezetett minket, és minden szempontból gondoskodott rólunk.

Jai Sríla Prabhupada!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése