2015. augusztus 20., csütörtök

006 - Egy bogár iránti kegy

Sríla Prabhupada Uvaca 6
Egy bogár iránti kegy
ISKCON Los Angeles

1973 tavaszán Sríla Prabhupada Új Dvárakában volt. Amikor meghallottam, hogy Ő Isteni Kegyelme csengetett, azonnal a szobájába mentem és a hódolatomat ajánlottam. A padlóra mutatott, közel a lábaimhoz, s elkerekedett szemekkel, nagy érdeklődéssel nézett rám.

"Látod azt a bogarat?" - kérdezte. Pár pillanatig nézelődnöm kellett, mire felfedeztem a kis rovart. Bólintottam.

Sríla Prabhupada komolyan folytatta: "Már egy ideje figyelem ezt a bogarat, és nem mozdult. Szerintem éhes. Szerezz valahonnan prasadam virágot, és vidd ki őt. Tedd egy növényre, hogy táplálékhoz juthasson."

Azonnal úgy cselekedtem, ahogy legkegyesebb Guru Maharajom kérte, majd visszatértem a szolgák lakrészébe. Egyikőnk sem említette többet a bogarat. Ez egy újabb alkalom volt, melynek során kinyilvánította a tiszta bhakták válogatás nélkül ontott kegyét. Ő Isteni Kegyelme nem tartotta időpazarlásnak, hogy enyhítsen akár a legapróbb élőlény szenvedésein. Így most, csupán egy kis rovar megpillantásakor is az én szeretett Sríla Prabhupadám jut az eszembe. Legyünk bármily jelentéktelenek, ha elég szerencsések vagyunk, és ránk esik egy nitya-siddha pillantása, az mérhetetlen haszonnal jár az életünkre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése