2015. augusztus 26., szerda

012 - A 'Damodara Maharaja' bizalmasság

Sríla Prabhupada Uvaca 12
A 'Damodara Maharaja' bizalmasság
1973. június
Mayapura Candrodaya Mandir

Damodara Maharaja, Sríla Prabhupada istentestvére, gyakran látogatta meg Ő Isteni Kegyelmét. Sríla Prabhupada sosem igyekezett találkozni vele.

- Ha Damodara Maharaja jön - mondta egyszer -, nem akarok vele találkozni. Csak jön, és beszél: 'Ez a math ezt csinálja, az a math azt csinálja, a tanítványaim meg ezt és ezt teszik.' Engem nem érdekelnek ezek a dolgok. Tetszene, ha Krsnáról beszélne vagy valamilyen filozófiáról, de ő csak efféle értelmetlen dolgokról beszél. Engem ez nem nagyon érdekel.

Mondtam Sríla Prabhupadának, megpróbálom majd megakadályozni, hogy Damodara Maharaja bemenjen az ő lakosztályába. Ezért aztán, amikor Damodara Maharaja legközelebb megérkezett, azt mondtam neki, hogy Ő Isteni Kegyelme pihen, és nem lehet őt zavarni. Damodara Maharajat azonban nem elégítette ki a magyarázatom.

- Prabhupada azt mondta, akkor jövök, amikor csak akarok. Miért nem engeded, hogy találkozzak vele? - kérdezte.

Ismét elmagyaráztam:

- Nem zavarhatom őt, amikor a délutáni pihenője van.

Damodara Maharaja dühösen elindult, eltökélten, hogy akkor is úgy lesz, ahogy ő akarja. Én leizzadtam. Csodával határos módon, Sríla Prabhupada éppen akkor jött ki a szobájából.

- Prabhupada! Swamiji! - szólt Damodara Maharaja.
- Gyere, gyere. Máris csatlakozom hozzád - felelte Sríla Prabhupada.

Amikor Sríla Prabhupada visszatért a nappalijába, Damodara Maharaja panaszkodni kezdett:

- A tanítványaid annyira megnehezítik a dolgomat. Nem engednek be, hogy találkozzam veled.

Sríla Prabhupada felém fordult.

- Miért nem engeded be? - kérdezte Sríla Prabhupada. - Mondtam, hogy amikor csak jön, engedd be. Ő az istentestvérem. Őt azonnal be kell engedni.
- Rendben, Sríla Prabhupada - válaszoltam.

Örültem, hogy ilyen bensőséges módon szolgálhattam Sríla Prabhupadát. Boldog voltam, hogy Sríla Prabhupada beavatott a bensőséges gondolataiba. Ő Isteni Kegyelme képes volt megkedveltetni magával az istentestvérét, és én lehetőséget kaptam, hogy segítsek ebben neki. Sríla Prabhupada megmutatta nekünk, hogyan kezeljünk egy istentestvért, a vele kapcsolatos érzéseinktől függetlenül. Igazi "transzcendentális diplomata" volt, én pedig élveztem, hogy Sríla Prabhupada bizalmasa lehettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése