2016. március 18., péntek

124 - Śrīla Prabhupāda megbizonyosodik róla, hogy egészséges és boldog vagyok

Śrīla Prabhupāda Uvāca 124
Śrīla Prabhupāda megbizonyosodik róla, hogy egészséges és boldog vagyok
1975. március
ISKCON Māyāpur Candrodaya Mandir, Māyāpur, India

1972-ben, első Śrīla Prabhupādval tett indiai utazásom során, már az első két hónap során elkaptam a sárgaságot, maláriát, vastagbélgyulladást és természetesen a vérhast. A szövődmények elhúzódtak, így az egészségem meglehetősen ingatag volt. Śrīla Prabhupāda indiai körútja nagyjából két hónapig tartott és az én szeretett Gurudevám kegyéből sikerült végig egészségesnek maradnom.

Kínos saját tevékenységeimről beszélnem, mégis muszáj, mivel Śrīla Prabhupāda személyesen győződött meg arról, hogy megkapok mindent, amire szükségem van ahhoz, hogy egészséges maradhassak. Friss gyümölcsöket ettem, valamint joghurtot és sajtot, melyet tehéntejből készítettek. Emellett párolt zöldséget és rizst kaptam, s reggelire zabkását is. Természetesen megtiszteltem Śrīla Prabhupāda maradékait is, amikor épp lehetőségem adódott rá. Néhány alkalommal megkérdezte, kaptam-e friss tehéntejet és elegendő gyümölcsöt. Megmondta az saját étkezéseiért felelős Mātājīnak, hogy gondoskodjon arról, mindent megkapok, ami kell. Nem akarok sértőnek tűnni, de Śrīla Prabhupāda nem úgy gondoskodott, mint egy apa, sokkal inkább, mint egy szerető, aggódó anya. Ő Isteni Kegyelme mindenkivel megkedveltette magát, akivel csak találkozott. Elbűvölt a kedvessége. Oly nagyon törődött mindnyájunkkal. És még most is ezt teszi. Szégyellem bevallani, de sosem érdemeltem ilyen transzcendentális ízeket.

Śrīla Prabhupāda csodálatos kegyét azonban nem csak én kaptam. Minden tanítványát szerette. Amikor megérkezett a Kṛṣṇa Balarāma Mandirba a templomnyitó ünnepségre, behívatta a szobájába a vezetőket és megkérdezte: "Hogy gondoskodtok az emberekről? Kapnak inni tehéntejet? Kell, hogy kapjanak tejet. Nem ihatnak bivalytejet."

Nem tudom eléggé hangsúlyozni, hányszor beszélt arról Śrīla Prabhupāda, milyen fontos, hogy jó minőségű prasadamot kapjanak a bhakták. Egyike a legelső leckéknek, amit Śrīla Prabhupāda tanított nekem, hogy távozása előtt minden látogatónak kell kapnia prasadamot, még akkor is, ha az csupán egy darab gyümölcs.

Az utsava, a Kṛṣṇa Balarāma Mandir megnyitó ünnepsége közben, a bhakták különféle vendégházakban laktak a templom közelében, mivel a templomban nem volt erre alkalmas létesítmény. Śrīla Prabhupāda azt mondta a felelősöknek, "Győződjetek meg, hogy megfelelő helyekre kerültek a bhakták. Nem szabad, hogy kényelmetlenül érezzék magukat." Csodás élmény volt látni egy Kṛṣṇa-tudatos személyt, amint intézkedik. Śrīla Prabhupāda mindenről tudatos volt, ami körülötte zajlott és minden olyasmiről is, ami nem zajlott körülötte. Szerető figyelme minden bhaktát arra inspirált, hogy a tőlük telhető legjobb formájukat hozzák.

Śrīla Prabhupāda megbizonyosodott arról, hogy kíséretének minden tagjának minden szükséglete ki van elégítve, és jó prasadamot kapnak. Mondta a vezetőknek, hogy győződjenek meg arról, mindenki, aki a gondjukra van bízva, megkapja ugyanazt. Sosem hallottam, hogy Śrīla Prabhupāda bárkinek is azt mondta volna, túl sokat eszik. Az ellenben gyakran előfordult, hogy Ő Isteni Kegyelme azt mondta a tanítványainak, hogy túl későn kelnek fel, amennyiben nem ébredtek időben ahhoz, hogy részesülhessenek a Brahma Murta lelki áldásaiban.

Śrīla Prabhupāda, te mindig tökéletes példával jártál elöl, megmutatva nekünk azt, hogyan viselkedjünk minden körülmények közt. Amikor beteg voltál, panaszkodás nélkül folytattad a szolgálatodat, ám amikor én panaszkodtam a betegségem miatt, együtt érzőn gondoskodtál a vágyaimról. Az életemmel, és még többel tartozom neked. Te bármit elfogadtál, amit Kṛṣṇa nyújtott számodra, ám közben arra törekedtél, hogy a tanítványaid minden kényelmet megkapjanak, amihez hozzá voltak szokva. Örültél, amikor azt láthattad, hogy a tanítványaid boldogan, aggodalmaktól mentesen foglalják le magukat az odaadó szolgálatban. Kérlek, áldj meg engem a vággyal, hogy én is ugyanolyan szeretettel és gondoskodással akarjak gondoskodni istentestvéreimről, ahogyan te tetted azt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése