2015. december 16., szerda

099 - Śrutakīrti "DĀSA"; Gyerekkori emlékek

Śrīla Prabhupāda Uvāca 99
Śrutakīrti "DĀSA"; Gyerekkori emlékek
1971 július
ISKCON Brooklyn, New York

New Vrindavanból (Új Vrindavanból) érkeztem a New Yorki templomba Kīrtanānanda Mahārāj és néhány másik bhakta társaságában, hogy avatást kapjak. Már említettem első személyes kapcsolatomat Śrīla Prabhupādval, amikor is véletlenül a Vyasasanon landoltam. Az első formai találkozásom azonban azon a napon történt, amikor Ő Isteni Kegyelme Hare Nama avatást adott nekem. A brooklini templomban való tartózkodása során naponta tíz bhaktát avatott fel.

Élénken emlékszem az avatási ceremóniára, amikor Śrīla Prabhupāda titkára szólított: "Bhakta Vin." Keresztülfurakodtam a tömött templomszobán, egészen Śrīla Prabhupāda Vyasasanajáig, és idegesen a hódolatomat ajánlottam.

- Nos, tudod a szabályozó elveket? - kérdezte.

Valahogy sikerült mindet elmondanom.

- És hány kört fogsz japázni a láncodon? - kérdezte.
- Tizenhatot - feleltem határozottan.
- A neved Śrutakīrti - mondta nekem. - Kṛṣṇának ez a neve azt jelenti, hogy "az, akinek világhírűek a tettei".

A szobában lévő összes bhakta felkiáltott: "Jaya!"

- És a neved Śrutakīrti Dāsa - tette hozzá Śrīla Prabhupāda. Nagy nyomatékot tett a "Dāsa"-ra.

A hódolatomat ajánlottam, és visszamentem a helyemre. Amikor leültem, valaki megkérdezte, mi lett a nevem.

- Nem tudom - feleltem.

Szerencsére visszanézhettük a nevünket a Śrīla Prabhupāda ajtajára kitett listán.

------ O ------

1973. november 1973
ISKCON Delhi

Śrīla Prabhupāda minden este leckét tartott egy pandal programon, melyen helyi lakosok ezrei vettek részt. A program után - tanítványai védőgyűrűjében - ment vissza a lakhelyére. Śrīla Prabhupādát körülvéve néhány szannyászi tanítvány oly módon tartotta a dandáját, hogy megvédhesse Ő Isteni Kegyelmét bizakodó hódolóitól, akik megpróbálták megérinteni lótuszlábait.

- Emlékszem, amikor fiatal voltam - mondta egyik este a szobájában. - Megfigyeltem Mahātma Gandhit. Annyi ember volt körülötte, akik a csodálók ezreitől védték őt. Azt gondoltam, 'Azt akarom, hogy egy nap én is elérjem ezt', és most itt van.

Śrīla Prabhupāda, már 25 éve, hogy kegyesen felavattad ezt a képesítetlen nyomorultat. Ezen idő nagy részét illúzióban töltöttem. Az eltávozásod évfordulóján meg akarom ragadni az alkalmat, hogy ismét ismét követhessem az utasításaidat. Az első nekem szóló utasításaid szerint japázzak 16 kört, kövessem a négy szabályozó elvet és váljak egy világhírű tetteket véghezvivő személy szolgájává. Számomra Kṛṣṇa közvetlen szolgálata nem lehetséges. Imádkozom, hogy légy kegyes hozzám, és szolgálhassam a lótuszlábaidat. A te tetteid világhírűek. Imádkozom, hogy életről életre hirdethessem a dicsőségedet, szerte a világban. Te vagy az Úr Caitanya legdicsőségesebb szolgája, mert beteljesítetted az ő, és a korábbi acaryák vágyát. Kérlek, védj meg, hogy ne térjek el az utasításaidtól. Azt akarom, hogy örökre ott élj a szívemben, s így megízlelhessem a tőled való elkülönülés édességét. Ez a legfenségesebb érzés, mely csak a te hűséges követőd számára érhető el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése