2015. december 10., csütörtök

098 - Jó hír, meghalt Mr. Nair!

Śrīla Prabhupāda Uvāca 98
Jó hír, meghalt Mr. Nair!
1973. február
ISKCON Auckland, New Zealand

Volt egy név, ami sosem csalt mosolyt Śrīla Prabhupāda arcára. Ez a név Mr. Nair volt. Ő volt az ISKCON "Kamszája". Elkövette azt a hibát, hogy csekély előlegért eladott egy darab földet Śrīla Prabhupādanak Juhuban. Mr. Nair módszere az volt, hogy a jövőben Śrīla Prabhupāda majd nem lesz képes fizetni a nagyra nőtt díjakat, s ezért elveszti majd a földre vonatkozó jogát. Akkor aztán, Mr. Nair újra eladhatja a birtokot, mint ahogy korábban már többször meg is tette ezt. Mr. Nair azonban nem mérte fel, kivel van dolga. Amint Śrīla Prabhupāda megszerezte a földre vonatkozó jogokat, tanítványaival mindjárt templomot építtetett rajta, múrtikat avatott be, és teljes múrti imádatot végeztek.

A juhui projekt története nagyon hosszú, és nem ismerek minden apró részletet, de azt tudom, hogy Mr. Nair bohóckodásának mindenki megadta magát - mindenki, kivéve Ő Isteni Kegyelmét. Śrīla Prabhupāda sok napot töltött intenzív japázással. Eltökélt volt, hogy megszerzi ezt a darab földet az Urak számára. Azon munkálkodott, hogy tanítványait küzdelemre inspirálja, s ne adják fel a megszerzésre vonatkozó erőfeszítéseket. Néhány tanítvány megkérdőjelezte, miért ragaszkodott Śrīla Prabhupāda eme terület megszerzéséhez olyannyira, hogy már támadólag viselkedett.

Egy gyönyörű auklandi napon aztán, Śrīla Prabhupāda reggeli masszírozása közben a dolgok szépen letisztázódtak. Úgy emlékszem rá, mintha csak tegnap történt volna. Śrīla Prabhupāda mögött ültem a padlón, erőteljesen masszírozva a hátát. Tusta Kṛṣṇa Mahārāja és Siddha Swarupa Mahārāja szintén jelen voltak. Tusta Kṛṣṇa ment, hogy felvegye a telefont. Azt mondta, engem kérnek. Jómagam röviden beszéltem a hívó féllel, majd visszarohantam a szobába.

- Śrīla Prabhupāda - mondtam. - Bali Mardana volt a vonalban. Szólni akart neked, hogy Mr. Nair meghalt.

Śrīla Prabhupāda azon nyomban összecsapta a kezeit, mintha csak imádkozna, és sugárzó mosollyal, ujjongva kiáltott fel:

- Ó! Köszönöm, Kṛṣṇa!

Némiképp összezavarodva ültem le Ő Isteni Kegyelme mögé, hogy a hátát masszírozzam. Meglepett, milyen boldoggá tette Śrīla Prabhupādát valakinek a halála. Rendszerint ez a gyász ideje volt. Arra számítottam, máshogy fog reagálni. Rájöttem, hogy semmit nem értek a lelki életről vagy a tiszta bhaktákról.

- Imádkoztam, hogy Kṛṣṇa ölje meg őt - mondta. - Annyi nehézséget okozott nekünk. Imádkoztam, hogy Kṛṣṇa csináljon valamit ezzel a démonnal.

Aztán egy szanszkrit slokát idézett a Śrīmad-Bhāgavatamból, és lefordította angolra.

- Prahlada Mahārāja így szólt, "Még a szentek is örülnek, ha egy skorpió vagy egy kígyó elpusztul" - magyarázta Śrīla Prabhupāda. - Mr. Nair egy ilyen kígyó volt. Ezért ez így van rendjén.

Olvasott a fejemben, és azonnal kijavította alaptalan ötleteimet. Nagy megkönnyebbülést éreztem. Ekkor, immár a helyes felfogással felfegyverkezve kérdeztem őt:

- Śrīla Prabhupāda, Kṛṣṇa ölte meg őt? Ez azt jelenti, hogy elérte a felszabadulást?

Śrīla Prabhupāda csak nevetett az ostoba kérdésemen.

- Nem! - felelte. - Kṛṣṇa nem személyesen ölte meg őt. Az csak akkor működik, ha Kṛṣṇa személyesen öl meg. Ő nem volt olyan nagy démon. Kṛṣṇa nem jött el személyesen, hogy megölje őt.

Ahogy folytattam a masszírozását, Śrīla Prabhupāda folytatta, tisztázva eme projekthez való ragaszkodását.

- A múrtik ezen a területen lettek beavatva - mondta. - Mr. Nair nagy sértést követett el Kṛṣṇával szemben, s ezt nem tűrhettem. Megsértette Kṛṣṇát. Kṛṣṇa már ott volt, és ő megpróbálta kiebrudalni Kṛṣṇát a földről. Van pénzünk. Bárhol vehetünk földet, de Kṛṣṇa már ott volt Juhun. Ezért voltam olyan eltökélt, hogy megszerezzem az Úr számára.

Śrīla Prabhupāda pár percre elcsendesedett.

- Emlékszem, amikor utoljára eljött hozzám Bombayben - folytatta. - Akkor már tudtam, hogy Kṛṣṇa meg fogja ölni. Észrevettem, hogy sántít. Korábban elég robusztus személy volt, nagyon erős. Egyáltalán nem volt beteg, de az utolsó találkozásunk alkalmával sántikált. Akkor tudtam, hogy Kṛṣṇa megöli őt. Valójában Kṛṣṇa ölte meg.

Kedves Śrīla Prabhupāda, a Legfelsőbb Úr szolgálatára irányuló eltökéltséged transzcendentális. Nyilvánvaló, miért téged választott az Úr Caitanya, hogy minden faluban és városban hirdesd az Ő dicsőségét. Te tökéletesen alkalmas vagy arra, hogy a föld minden élőlénye imádjon az elkövetkező tízezer évben. Megfigyeltem, milyen határozott voltál a juhui projekt kapcsán felmerülő nehézségek közepette. Te teljesen meghódoltál Kṛṣṇának. Kérlek, áldj meg engem az eltökéltséggel, hogy maradéktalanul meghódolhassak lótuszlábaid előtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése