2016. április 21., csütörtök

128 - Az odaadó szolgálat azt jelenti, elégedetté tesszük Kṛṣṇát; Sandesh és Rasgulla

Śrīla Prabhupāda Uvāca 128
Az odaadó szolgálat azt jelenti, elégedetté tesszük Kṛṣṇát; Sandesh és Rasgulla
1972. szeptember 27.
ISKCON Los Angeles

Alább olvasható annak a levélnek a kivonata, melyet három hete írtam Kīrtanānanda Mahārājanak, miután New Vrindavanból (Új Vrindavanból) elutaztam, és Śrīla Prabhupāda szolgája lettem:

"Most kezdem megérteni, hogy minden, ami kapcsolatban áll Śrīla Prabhupādaval, igazi nektár. Az ő indokolatlan kegye ez, hogy végre megtaláltam azt a prédikálást, amihez igazán vonzódni tudok - azaz, hogy más bhaktáknak mesélhetek szeretett lelki tanítómesterünk dicsőséges tetteiről. Minden általa kiejtett szó, minden általa megtett lépés szerte az egész Földön tanítványok ezrei számára jelentik a boldogság forrását. Csakis Prabhupāda képes arra, hogy a mi nyomorult életünket valami értékessé alakítsa. Ő  még a legjelentéktelenebb szolgálatot is nagy dologként fogadja el.

Miközben tegnap, Prabhupāda masszírozása során New Vrindavanról (Új Vrindavanról) beszéltem, megemlítettem, hogy tehén aratit szoktunk tartani. Ezen a ponton Prabhupāda tekintetén rosszallás jelent meg. Megkérdeztem, helyesen tettük-e, mire ő azt mondta: "Nem." Megkérdeztem, van-e bármi speciális dolog, amit a tehenekért tehetünk. Azt mondta: "Tartsátok őket tisztán, szépen fésüljétek meg, fürdessétek őket, és ki is fényesíthetitek a szarvukat és a patájukat."

Továbbá tegnap megkapta Prabhupāda a sandeshedet. Még aznap éjszaka kettőt kérésére a tányérjára tettem, egy kis ananásszal és forró tejjel. Beleharapott az egyikbe, és azt mondta: "Kīrtanānanda Mahārāja elsőosztályú sandesht készített." Aztán elmondta, hogy a sandesh és a rasagulla a "bengáli édességek", és hogy ezek a "sztenderd". Kritizálta a L.A.-i kitalált édességeket, melyek a puffasztott rizs, karob, tejpor, ételszínezék és mogyoróvaj különféle kombinációiból álltak, ám amelyek őt hidegen hagyták. Azt mondta:

- Én a sandesht, rasagullát és az édes golyókat adtam nektek. Ezek a sztenderd édességek, és igen jók is. Miért kell nekik más?

Így aztán tegnap este készítettem sajtot, majd abból ma reggel sandesht. Ebédre adtam neki egyet a te sandeshedből, és egyet az enyémből. Mindkettőt megette. Amikor befejezte, megkérdeztem, milyen volt a sandesh. Felragyogott az arca, és azt mondta:

- Te csináltad őket?

Elmondtam neki, mit tettem, és azt mondta, hogy nagyon jók voltak. Nagyon boldog vagyok, mert a sandesh egyike a kedvenc édességeinek.

Śrīla Prabhupāda, az abszolút igazság sosem változik. Huszonöt év telt el azóta, hogy megírtam ezt a levelet Kīrtanānanda Mahārājanak. De a te indokolatlan kegyed által ismét felfedeztem "azt a prédikálást, amihez igazán vonzódni tudok". Imádkozom, hogy soha többé ne hagyjak oly sok évet üresen eltelni, anélkül, hogy törekednék az én fenséges lelki tanítómesterem dicsőítésére. Kérlek, adj nekem még egy lehetőséget, hogy sandesht készíthessek az ebédedhez. Ily módon élvezhetem, amint kedvesen bátorítasz engem, elkerekedett szemekkel kiáltva fel: "Ez nagyon jó."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése